Philosophie

Ernesto Castro

Postcontinental Realism

Ontology and Epistemology for the Twenty-First Century
Translated from Spanish by Natalia Baiźan and Manuel Antonio Castro Córdoba

[Postkontinentaler Realismus. Ontologie und Erkenntnistheorie für das 21. Jahrhundert.]

2022. XXII, 320 Seiten.

Reality and Hermeneutics 3

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ISBN 978-3-16-161884-0
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Veröffentlicht auf Englisch.
Ist die Philosophie noch lebendig? Gibt es Alternativen zum einseitigen postmodernen Denken? Ist es sinnvoll, uralte Fragen nach der Existenz der Wirklichkeit und der Möglichkeit von Wissen, nach Sein (Ontologie) und Wissen (Epistemologie) zu stellen? Ernesto Castro beantwortet diese und viele andere Fragen, die die Philosophie heute beschäftigen, mit einem klaren »Ja".
Ist die Philosophie noch lebendig? Gibt es Alternativen zum einseitigen postmodernen Denken? Ist es sinnvoll, uralte Fragen nach der Existenz der Wirklichkeit und der Möglichkeit von Wissen, nach Sein (Ontologie) und Wissen (Epistemologie) zu stellen? Ernesto Castro beantwortet diese und viele andere Fragen, die die Philosophie heute beschäftigen, mit einem klaren »Ja".
Inhaltsübersicht
Foreword by José Luis Villacañas
Preface
§ 1. Introduction
§ 1.1. Philosophical Realism and Its Enemies
§ 1.2. But What Is Reality?
§ 1.2.1. The Translations of »ousia”
§ 1.2.2. The Reality of the Categories
§ 1.3. Transcendetals or Transcendents?
§ 1.3.1. The Naturalistic Fallacy
§ 1.3.2. The Principle of Individuation
§ 1.4. The Problem of Universals
§ 1.5. The Problem of the External World
§ 1.6. Continental and Postcontinental Philosophy
§ 2. Quentin Meillassoux
§ 2.1. This Is Not Realism
§ 2.2. The Ontological Proof
§ 2.3. The Epistemological Proof
§ 2.4. The Figures of Factiality
§ 2.4.1. The Canonical Question
§ 2.4.2. The Principle of Non-Contradiction
§ 2.4.3. The Principle of Identity
§ 2.4.4. The Non-Being of the Whole
§ 2.5. Divine Irreligion
§ 3. Ray Brassier
§ 3.1. Somewhere in La Manche
§ 3.2. Non-Philosophy
§ 3.3. Non-Materialism
§ 3.4. From Mysticism to Nihilism
§ 3.5. The Extinction of the Human Species
§ 3.6. The Two Images of Brassellars
§ 4. Graham Harman
§ 4.1. Readiness-To-Hand and Presence-At-Hand
§ 4.2. The Question Concerning the Thing
§ 4.3. Intention and Consciousness
§ 4.4. Undermine, Overmine, and Duomine
§ 4.5. The Quadruple Object
§ 5. Iain Hamilton Grant
§ 5.1. It Is Easier to Imagine the End of the World Than the End of Capitalism
§ 5.2. Beyond the Sokal Scandal
§ 5.3. The Post-Kantian Nature-cide
§ 5.4. Animal or Number?
§ 5.5. The Physics of Everything
§ 5.6. An Incomplete Dualism
§ 5.7. Graschelling's Abyss of Forces
§ 5.8. An Additional Idealism
§ 6. Maurizio Ferraris
§ 6.1. Concerning the Italian Embezzlement of Continental Philosophy
§ 6.2. Negative Thought and the Crisis of Reason
§ 6.3. Weak Thought and Negative Realism
§ 6.4. Rational Aesthetics and the Definitions of »Interpretation”
§ 6.5. What's Dead and What's Alive in Kantian Philosophy?
§ 6.6. Unamendability
§ 6.7. Documentality
§ 6.8. Social Objects
§ 6.9. From the iPhone to the European Union
§ 7. Markus Gabriel
§ 7.1. A Pundit From Germany
§ 7.2. German Idealism for Postanalytic Philosophers
§ 7.3. The Definitions of »Metaphysics”
§ 7.4. Naïve, Critical, and Special Ontologies
§ 7.5. Sense, Existence, and Modality
§ 8. Conclusions
§ 8.1. Those Who Learn From History Are Doomed to Repeat It?
§ 8.2. Postcontinental Realism and the Problem of the External World
§ 8.3. Postcontinental Realism and the Problem of Universals
§ 8.4. Postcontinental Varieties of Nominalism, Idealism, and Skepticism
Personen

Ernesto Castro Born 1990; he teaches Aesthetics at the Autonomous University of Madrid, where he elaborates his own philosophical system (»generic naturalism«).
https://orcid.org/0000-0001-8220-7395

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